Det här är en av mina favoriträtter, få ingredienser, enkel att göra, lätt att variera och den håller ett par dagar i kylskåpet så eventuella rester funkar i matlådan 1,5 paket halloumi 1 msk olja 2 dl bulgur 1 st grönsaksbuljongtärning(ar) 11 st soltorkade tomater i olja, samt 3 msk av lagen 3 dl kikärtor, kokta, (eller borlottibönor) 1 dl bladpersilja, hackad 1 kruka(or) basilika 0,5 st vitlöksklyfta(or), pressad 0,5 msk vinäger peppar

Koka bulgur med buljongtärning enligt anvisningar på förpackningen. Skär tomaterna i små bitar och hacka persiljan. Skär basilikan i mindre bitar. Låt bulgur svalna och tillsätt kokta kikärter. Blanda ner resten av ingredienserna i en stor skål.

Stek halloumi i några droppar olivolja.

Du kan enkelt byta ut bulgurn mot couscous, matvete eller ris. Är du köttätare kan du tillsätta överbliven kyckling eller lite kryddigare korvar.

This is one of my favorite dishes, few ingredients, simple to make, easy to change and keep a few days in the fridge so any leftovers works in lunchbox

1.5 packages halloumi 1 tbsp oil 2 cups bulgur 1 vegetable stock cube (s) 11 pieces of sundried tomatoes in oil and 3 tablespoons of the law 3 cups chickpeas, cooked, (or borlotti beans) 1 cup flat-leaf parsley, chopped 1 pot (s) basil 0.5 st garlic clove (s), pressed 0.5 tablespoons vinegar pepper

Cook the bulgur with the stock cube as directed on the package. Cut the tomatoes into small pieces and chop the parsley. Cut the basilica into smaller pieces. Let bulgur cool and add cooked chickpeas. Mix the remaining ingredients in a large bowl.

Fry the halloumi in a few drops of olive oil.

You can easily replace the bulgur with some couscous, wheat berries or rice. If you are a meat eater you can add leftover chicken or some spicy sausages.