H & M samarbetar med Beyonce för sin sommarkampanj. Sångerskan kommer att visas i TV och tryckta annonser iklädd bitar från den nya kollektionen.

bsummer

På tal om hennes samarbete med Svenska återförsäljare Beyonce sa: ”Jag har alltid gillat H & M: s satsning på roligt och prisvärt mode. Jag älskade verkligen konceptet vi samarbetade på, att utforska olika kvinnliga känslor som representeras av de fyra elementen – eld, vatten, jord och vind. Det var en vacker sphoto shoot på en tropisk ö.. Det kändes mer som att göra en video än en reklamfilm. ”

Sommar kampanjen innehåller badkläder och strandkläder, samt en tie-dye bikini från den här sommarens vatten kollektion, där H&M, sedan 2002, har samlat in £ 2.650.000, med varumärkets initiativ, WaterAid.

”I kampanjen bär Beyoncé  de viktigaste plaggen från H & M som du behöver för livet i solen i sommar”, säger Ann-Sofie Johansson, designchef, H & M.

”Det är det perfekta bodycon klänningen, samt en böljande solklänning som gör ett riktigt uttalande. Och naturligtvis finns det bikinis, särskilt fransar bikini. Vad som gör dessa bplagg ännu mer speciella är att Beyoncé själv har medverkat i utformningen, och de är fulla av hennes egen personliga stil. ” fortsätter Johansson.

Kläderna kommer att finnas tillgänglig i början maj i H & M-butiker världen över och online.