Även om det är tillräckligt ovanligt att se mångfalden skildras i underklädes kampanjer och reklam, så är det ännu ovanligare på affärssidan av industrin. Socioekonomiska och kulturella utmaningar gör det svårt för kvinnor av färg för att starta företag eller stiga mycket i företagskultur och underklädesindustrin är verkligen inget undantag. Även om det finns några underklädes företag men de är alla baserade i USA eller Storbritannien. MEN nu finns det en ny spelare på scenen, med dynamisk design och en fängslande historia ända från Nigeria. Hur coolt är inte det?
Märket heter Aimanosi och lanserades tidigare i år av Emalohi Irube med förutsättningen att ge vackera, prisvärda och tillgänglig underkläder till kvinnorna i sitt land och världsdel. Irube översätter energin i regionens metropoler i underkläder som är färgstarka och fritänkade. Hela kampanjen fotograferas på nigerianska kvinnor i ett shoot som är både roligt och vanvördig. Det finns en uppfriskande känsla av autenticitet i bilder och en glädje och frodighet som verkligen bidrar till att göra kollektionen tillgängligt.

Det är inte bara underbart att se ras och etnisk mångfald i fotograferingen, Aimanosi använder också modeller med kroppstyper som skiljer sig från industrins normer. I ett redaktionellt klimat som tenderar att ha för tunn eller kurvig som standard, är det härligt att se muskulösa kroppar firas. Kvinnor som är mer muskulöst byggda får sällan se hur fantastiskt vackert spetsunderkläder är på dem. Alltså ännu en anledning att vara glada över Aimanosi.
Nu tittar vi på några av godbitarna

Aimanosi-1-683x1024

Aimanosi-2-683x1024

Aimanosi-3-683x1024

Aimanosi-4

Aimanosi-16

Aimanosi-I-did-683x1024

Aimanosi-I-did2-683x1024

Aimanosi-Idid-Pink-683x1024

Aimanosi-Idid-Pink2-683x1024

Aimanosi-Sobe-Girl-683x1024

Aimanosi-Uki-683x1024

Aimanosi-Uwaila-683x1024

Aimanosi-Zahra-683x1024Det är fruktansvärt ovanligt att se mångfald skildras i underkläder kampanjer och reklam, det är ännu ovanligare på affärssidan. Socioekonomiska och kulturella utmaningar gör det svårt för kvinnor av färg att starta företag eller stiga mycket i företagskultur och underklädesindustrin är inget undantag. Även om det finns några underklädes företag, är alla dessa baserade i USA eller Storbritannien. MEN nu finns det (äntligen) en ny spelare på scenen, med dynamisk design och en fängslande historia ända från Nigeria. Hur coolt är inte det?

Märket heter Aimanosi och lanserades tidigare i år av Emalohi Irube med förutsättningen att ge vackera, prisvärda och tillgänglig underkläder till kvinnorna i sitt land och världsdel. Irube översätter energin i regionens metropoler i underkläder som är färgstarka och fritänkade. Hela kampanjen fotograferas på nigerianska kvinnor i ett shoot som är både roligt och vanvördig. Det finns en uppfriskande känsla av autenticitet i bilder och en glädje och frodighet som verkligen bidrar till att göra kollektionen tillgängligt.

Det är inte bara underbart att se ras och etnisk mångfald i fotograferingen, Aimanosi använder också modeller med kroppstyper som skiljer sig från industrins normer. I ett redaktionellt klimat som tenderar att ha för tunn eller kurvig som standard, är det härligt att se muskulösa kroppar firas. Kvinnor som är mer muskulöst byggda får sällan se hur fantastiskt vackert spetsunderkläder är på dem. Alltså ännu en anledning att vara glada över Aimanosi.
Nu tittar vi på några av godbitarna

Aimanosi-1-683x1024

Aimanosi-2-683x1024

Aimanosi-3-683x1024

Aimanosi-4

Aimanosi-16

Aimanosi-I-did-683x1024

Aimanosi-I-did2-683x1024

Aimanosi-Idid-Pink-683x1024

Aimanosi-Idid-Pink2-683x1024

Aimanosi-Sobe-Girl-683x1024

Aimanosi-Uki-683x1024

Aimanosi-Uwaila-683x1024

Aimanosi-Zahra-683x1024